remotiv-hatter-2remotiv-hatter-2zold-szalag-remotivremotiv-doboz-3d-2019-flip

Vény nélkül kapható, orbáncfűtartalmú gyógyszer

nyerje-vissza-eletkedvet-1

- enyhe depressziós
tünetek kezelésére

- növényi gyógyszer

- klinikailag igazolt hatás*

remotiv-hatter-3

Vény nélkül kapható, orbáncfűtartalmú gyógyszer

remotiv-doboz-3d-2019-600x500

Levert, semmihez sincs kedve?

Levert, semmihez sincs kedve?

Az enyhe
depressziós tünetek
és ehhez társuló
alvászavar kezelésére.

Az enyhe
depressziós tünetek
és ehhez társuló
alvászavar kezelésére.

Az-orbáncfű-hatásmechanizmusazold-szalag-remotivremotiv-doboz-3d-2019-flip

Vény nélkül kapható,
orbáncfűtartalmú gyógyszer

nyerje-vissza-eletkedvet-1

- enyhe depressziós
tünetek kezelésére

- növényi gyógyszer

- klinikailag igazolt hatás*

header-szomoruremotiv-doboz-3d-2019-flip

Vény nélkül kapható,
orbáncfűtartalmú gyógyszer

Levert,
semmihez sincs kedve?

Levert,
semmihez sincs kedve?

Az enyhe
depressziós tünetek
és ehhez társuló
alvászavar kezelésére.

Az enyhe
depressziós tünetek
és ehhez társuló
alvászavar kezelésére.

Stressz

A stressz génjeinkben kódolt ősrégi program a túléléshez. Stresszhelyzetekben ma is őseinkéhez hasonló a válaszreakció: harc, vagy futás. A stresszt kiváltó ingerek igen változatosak lehetnek. Ősünknek egy veszélyes ragadozó szemvillanása, nekünk ma a dühös főnökünk, egy agresszív autós, válás a párunktól, vagy más konfliktusok jelentenek megpróbáltatást.

Bármi is az ok, a reakció ugyanaz: a stresszhormonok kibocsátása nyomán az agyban és az izomzatban energia szabadul fel, ezáltal mobilizálódnak testünk tartalékai. Nő a vérnyomás és a légzésszám, az emésztési és nemi funkciók viszont „szünet” üzemmódra kapcsolnak. A stressz elmúltával aztán regenerálódik a szervezet. Azonban őseinkkel ellentétben mi már nem tudunk minden konfliktusban győzni, sem elfutni előle: a főnök is marad, illetve a forgalmi dugóból sem szökhetünk el egykönnyen.

stressz

Marad tehát a stressz, maradnak a stressz-hormonok, és miután az összes energiatartalékunkat felhasználtuk, kimerülünk, melynek nyomán testi, lelki betegségek alakulhatnak ki. Életmódunk tudatos átalakítása mellett ilyenkor egyéb segítségre is szükségünk lehet.

A tartós stressz következményei

Fejfájás, feszülő izmok, alvászavar, gyomor- és bélpanaszok, magas vérnyomás, agyvérzés, cukorbaj a tartós stressz előbb-utóbb nyomokat hagy egészségünkön. A téma híres szakértője, Selye János szerint „egyetlen élőlény sem létezhet tartós riadókészültségben”. A vegetatív idegrendszer állandó aktiváltsága betegségek kialakulását segítheti elő, illetve súlyosbíthatja a meglévőket.

A stresszhormonok hatására felszaporodnak a vérben a káros zsírok. Ez érszűkületet, hosszú távon szív- és érrendszeri betegségeket, akár szívinfarktust okozhat. Gyengül az immunrendszer, így a kórokozókkal szembeni védekezés is. A daganatsejtek szaporodása felgyorsul, így a stressz esetenként akár a rákbetegség kialakulását is elősegítheti.

Tartós nyomás következtében zavar támad a központi irányításban. A stresszhormonok szintje a vérben külső inger híján is magas maradhat. Máskor túl alacsony lehet, ilyenkor csökken a tűréshatár, és a legkisebb megterhelésre is krízisállapottal reagálhatunk.

Stresszdepresszió

Amennyiben a stresszorok hosszabb ideig hatnak, kialakul a tartós stressz. Ez előbb-utóbb stresszdepresszióhoz vezet, amelyhez különböző testi megbetegedések is társulhatnak.

A szervezetünket kívülről érő stresszhatások, a napi megterhelések igen változatosak, mint pl.:

Egyáltalán nem ritka tehát, hogy egy mindennapi probléma stresszdepresszióhoz vezet.

Emellett ott vannak saját, belső stresszoraink is: személyiségünkben kódolt elvárásaink, melyekkel mi magunk teremtünk stresszhelyzetet önmagunk számára. Ilyen például a túl magasra kitűzött cél a privát életben, a hivatásunkban, illetve az emberi kapcsolatainkban lépten-nyomon előforduló konfliktusok belső „könyvelése” is.

A stressz mindaddig nem vált ki kóros reakciókat, amíg képesek vagyunk a történéseket nem negatívan értékelni. A kintről és bentről érkező terhelő ingerek azonban szoros kapcsolatban állnak egymással, soha nem külön-külön lépnek fel, és előfordul, hogy a mérleg nyelve már csak egy irányba, lefelé mutat. Ilyenkor külső segítségre is szükség lehet.

A stressz leküzdése gyógynövényes segítséggel

A stresszes állapotok enyhíthetőek különböző lazító, relaxációs technikákkal, de a stressz kezelése sokszor stresszoldó gyógyszerek bevetésével történik. Sokan azonban ódzkodnak a szintetikus szerektől, mert félnek az esetleges hozzászokástól. Bátran fordulhatunk viszont a természet patikájához, hiszen gyógynövények esetében általában nem ismert a hozzászokás. A Remotiv extra vény nélkül kapható növényi gyógyszer, amely a benne lévő orbáncfű segítségével támogatja leterhelt idegrendszerünket. Az orbáncfűből készült kivonat szabályozza az idegsejtek működését, így könnyebbé válhat a stressz leküzdése.

a-stressz-lekuzdese-gyogynovenyes-segitseggel

a visszanyert életkedv

A vény nélkül kapható Remotiv extra filmtabletta az orbáncfű kivonatát tartalmazó növényi gyógyszer. Orbáncfűtartalma révén klinikailag igazoltan* javítja a hangulatot, enyhíti az enyhe depresszió tüneteit (lehangolt lelkiállapot, hangulati labilitás, belső belső nyugtalanság, stressz).

  • Javítja a hangulatot

  • Fokozza a motivációt

  • Garantált gyógyszerminőség

  • Klinikailag igazolt hatás*

remotiv-doboz-3d-2019-600x500

Vény nélkül kapható,
orbáncfűkivonat-tartalmú gyógyszer

Női-férfi stressz

csokoladebomba-vagy-alma

Csokoládébomba vagy alma?

Ha nagy nyomás alatt állunk, általában előszeretettel nyúlunk az édesebb, zsírosabb csemegék, mintsem az egészségesebb gyümölcsök után. Az „Évák” különösen hajlamosak arra, hogy stresszhelyzetekben zöld jelzést adjanak az étvágyuknak. Sok közöttük az ún. „bánatevő”. Sok nőnél a stressz feloldja az egyébként fegyelmezett kontrollt, ilyenkor könnyen változtatnak az evési szokásaikon: jóval többet esznek, mint addig, és főleg olyasmit, amit normális körülmények között nem is kívánnak. Persze a stressz nem csupán az étkezési szokásokban mutat eltéréseket a két nem között.

Folytonos sietség és időzavar

Általában a nők több stressznek vannak kitéve, mint a férfiak. Ez elsősorban a női szerepkör összetett kihívásaira, az anyasággal, háziasszonyi és dolgozó női feladatokkal járó terhekre vezethető vissza. A stressz kiváltó oka ilyenkor általában a szorító idő, mivel viszonylag sok nő kénytelen a munkája mellett akár kétszer annyi házimunkát is elvégezni, mint amennyit a párja bevállal. Nem egy nő számára a hétvége sem hoz pihenést, mert a „szabadidejükben” is sok a tennivalójuk odahaza. Például csak a hétvégén tudják elvégezni a hét közben elmaradt házimunkát, és ilyenkor foglalkoznak többet a gyerekeikkel. Nem csoda tehát, hogy a nők közel 40%-a képtelen tisztességesen kipihenni magát a hétvégéken, és hogy minden harmadik nő ilyenkor kerül vitába partnerével. A nők többsége ezért is véli úgy, hogy számára a munkahelyi problémáknál sokkalta megterhelőbbek a családi vagy partnerkapcsolati konfliktusok.

folytonos-siettseg-es-idozavar

Ha a sok teher mellett még párjuktól sem kapják meg a kellő támogatást vagy elismerést,  előbb-utóbb elhagyatottnak érezhetik magukat, és a korábban pozitívnak, ösztönzőnek tartott helyzeteket is egyre fokozódó nyomásként, negatív stresszként fogják megélni. Miután összes energiatartalékukat felhasználták, kimerülnek, és testi, lelki betegségek alakulhatnak ki náluk. Az életmód tudatos átalakítása mellett ilyenkor már egyéb segítségre is szükség lehet.

a-nok-maskent-reagalnak-a-stresszre

A nők másként reagálnak a stresszre

a-nok-maskent-reagalnak-a-stresszre

Miközben az őket érő különböző ingerekre a férfiak inkább a külvilág felé reagálnak, addig a nők hajlamosabbak a befelé fordulásra. Ezt a kutatók azzal magyarázzák, hogy az evolúció során nők elsősorban olyan belső stressztényezőkkel szembesültek, mint a terhesség vagy a szülés. A férfiaknak ellenben elsősorban a kívülről érkező stresszorokkal kellett megbirkózniuk. A fejlődés során a férfi és a női agy „ráhangolódott” ezekre az eltérő ingerekre.

A kutatások magyarázatot adnak arra, miért reagálnak a férfiak stresszhelyzetben sokkal aktívabban, agresszívabban, miközben a nők inkább visszahúzódóak, lehangoltak lesznek, vagy éppen zavar támad az önértékelésükben. Agresszív, támadó magatartással a külső veszély könnyebben elhárítható, míg a belülről fakadó érzékenységet ilyen módon nem lehet megváltoztatni, ami így előbb vagy utóbb lelki konfliktushoz, szorongáshoz vagy depresszióhoz vezethet. Kezdetben a stressz okozta testi tünetek is különböznek: férfiaknál előbb szív- és keringési zavarok jelentkeznek, nőknél inkább fej-, hát- és izomfájdalmak.

A tartós stressz végeredménye azonban mindkét nemnél ugyanaz: a legsúlyosabb esetekben szívinfarktus vagy agyvérzés. A súlyos bajok megelőzésére az életmód tudatos megváltoztatása mellett érdemes megtanulni és alkalmazni valamilyen relaxációs technikát, ilyen például az autogén tréning vagy a jóga.

Extra stressz – Dohányzás – Dohányzásról való leszokás

Miért könnyű rászokni?

Míg a dohányzás első alkalommal hányást, verejtékezést, gyengeséget stb. okozhat, a későbbiekben már kellemes érzések kísérhetik.

A dohányban lévő hatóanyagok a tüdőből jutnak el igen gyorsan a vérkeringésbe. A szervezetben található idegvégződésekben kémiai reakciót váltanak ki, ami által megnő a pulzusszám, javul a memória, az éberség és a reakcióidő.

Mivel a nikotinnak vannak jótékony hatásai is, ezért – a kezdeti rossz érzések után – sajnos igen könnyen rá lehet szokni a rendszeres dohányzásra.

A dohányzás “előnyös” hatásának is lehetne nevezni, hogy például alkalmas az étkezés utáni fáradtság és álmosság leküzdésére, az emésztőmirigyek és a belek működésének fokozásával elősegíti az emésztést, a mellékvesére gyakorolt hatása következtében emelkedik a vércukorszint, ami csökkenti az éhségérzést, míg a hasi vérerek szűkítésével javíthatja az agy vérellátását, elősegítve ezáltal a szellemi munkát.

Dohányzás után bizonyos hormonok – dopamin, majd később endorfin – szabadulnak fel, amelyek gyakran az örömérzethez társulnak. A dopaminnak több funkciója van az agyban, mégis messze a legfontosabb az agyi jutalmazó hatása. Az agyunk olyan dolgokat jutalmaz dopaminnal, mint pl. az étkezés, a szex vagy a szerelem kellemes érzete, és más olyan cselekvések, melyekhez az agy örömérzetet társít.

Az élettani hatások mellett, az évek során kialakuló, a dohányzáshoz társuló megszokások, rituálék maguk is nyugtató hatásúak, csökkentik az idegességet.

Miért nehéz leszokni?

A tapasztalt kedvező hatások miatt a dohányosok nehezen tudnak leszokni szenvedélyükről, mivel a cigaretta elhagyása idegességet, feszültséget okoz. A dohányzásról való leállás következtében a „boldogsághormonok” mennyisége is lecsökken átmenetileg, és ez levertséget, kedvetlenséget, és különösen az erre hajlamos egyéneknél akár enyhe depressziót is okozhat. Az étvágy fokozódása, az ízlelés javulása, valamint a dohányzás helyébe felvett egyéb örömforrások (nassolás, édességek fogyasztása) miatt a leszokás hízással is együtt járhat.

miert-nehez-leszoknni

A dohányzásról való leszokás éppen ezért nem könnyű, visszaszokni ellenben annál egyszerűbb. A dohányzók átlag 68%-a szeretne leszokni szenvedélyéről, ám ez 100 ember közül mindössze 3-nak sikerül pusztán az akaraterejéből.

A nikotin ugyanis, az orvosi vizsgálatok szerint ugyanolyan függőséget alakíthat ki, akár a kokain vagy a heroin. A leszokás tehát igen komoly testi és lelki megterhelést jelent. A dohányzás során nikotin kerül az agyba, amelynek hatására dopamin és noradrenalin szabadul fel, és ha ehhez az állapothoz a szervezet hozzászokik, akkor az esetleges nikotinelvonás ingerlékenységet, szorongást fog kiváltani.

Miért nehéz leszokni?

A leszokásnak többféle módja van. Sokan önerőből próbálják meg letenni a cigarettát inkább kevesebb, mint több sikerrel, hiszen az egy éven túli absztinencia aránya mindössze 3-5%. Mások segítséget kérnek. A segítség is többféle lehet, ezek között vannak bizonyítottan hatékony módszerek, mint a viselkedésterápia és a gyógyszeres támogatás pl. nikotinpótlás, depresszió elleni gyógyszerek adása.

Igazoltan jó hatású az enyhe depressziós tünetekre az orbáncfűkivonatot tartalmazó gyógyszer, mivel oldja a feszültséget, javítja a hangulatot, mérsékli a stressz, vagy feszültség következtében kialakult alvászavart. Megfelelő dózisban adagolva a szintetikus antidepresszánsokkal azonos hatásfokkal rendelkezik, azonban lényegesen kevesebb a mellékhatása. Az orbáncfű hatásának kialakulása nem azonnali, egyeseknél néhány nap, másoknál akár 2 hét is szükséges lehet a kívánt hatás eléréséhez. Más gyógyszerekkel való együttes alkalmazás előtt érdemes kikérni orvos vagy gyógyszerész tanácsát.

a visszanyert életkedv

A vény nélkül kapható Remotiv extra filmtabletta az orbáncfű kivonatát tartalmazó növényi gyógyszer. Orbáncfűtartalma révén klinikailag igazoltan* javítja a hangulatot, enyhíti az enyhe depresszió tüneteit (lehangolt lelkiállapot, hangulati labilitás, belső belső nyugtalanság, stressz).

  • Javítja a hangulatot

  • Fokozza a motivációt

  • Garantált gyógyszerminőség

  • Klinikailag igazolt hatás*

remotiv-doboz-3d-2019-600x500

Vény nélkül kapható,
orbáncfűkivonat-tartalmú gyógyszer

Extra stressz – Hogyan győzzük le a vizsgadrukkot?

A vizsgázás szinte mindig stresszel jár. A diákok csak ritkán tudják, pontosan mire is számíthatnak, és azok, akik vizsgától való félelemtől vagy szorongástól szenvednek, gyakran szembesülnek a stressz következtében kialakuló esetleges teljesítményromlással. Holott egy kis szorongás akár segítheti is  a teljesítményünket. Csakhogy néhány diákot annyira eláraszt a félelem, hogy „felsülnek” a vizsgán, teljesen elfelejtik, amit megtanultak. A vizsgadrukk bármikor kitörhet rajtunk, a megmérettetés előtt, alatt vagy utána is. Nem könnyű harcolni az ilyen típusú, teljesítmény okozta szorongás ellen, de ha megtanuljuk, hogyan lazítsunk, hogyan kerekedjünk felül a félelmeinken, az sokat segít.

Bevált tippek a vizsgadrukk legyőzéséhez:

Építsünk fel jó tanulási szokásokat.

Építsünk fel jó tanulási szokásokat. A megfelelő szokások és előkészületek kialakítása kulcs a vizsgadrukk okozta félelmekkel való leszámoláshoz. Ne halogassuk a felkészülést, hanem jó előre, és aktívan tanuljunk a tanórák alatt is. Kerüljük az éjszakákon át tartó tanulást.

Tartsuk egészségesen a testünket.

Tartsuk egészségesen a testünket, és az elménket, aludjunk eleget, táplálkozzunk egészségesen, és a rendszeres mozgásról se feledkezzünk meg.

Konzultáljunk a tanárunkkal.

Konzultáljunk a tanárunkkal, ez segít abban, hogy a lényeget tudjuk megragadni. Kérdezzünk rá, hogy van-e valamilyen gyakorló teszt, ami segít a felkészülésben.

A negatív gondolatokat tartsuk távol.

Vizsga előtt tudatosítsuk magunkban, hogy megtettünk minden tőlünk telhetőt, és jól felkészültünk. A negatív gondolatokat, mint például: „nem fog sikerülni a vizsga”, tartsuk távol!

A vizsga előtti este próbáljunk meg pihenni.

A vizsga előtti este próbáljunk meg pihenni. Egy utolsó ismétlés jól jön, de mindenképpen kerüljük az éjszakai tanulást. Ha alaposan felkészültünk, inkább nézzünk meg egy jó filmet, vagy olvassunk egy jó könyvet.

Kerüljük el a rohanást.

Keljünk fel korán a vizsga napján, hogy elkerüljük a rohanást. Együnk valami könnyű reggelit, de kerülve a zsíros, és nehéz ételeket! Indulás előtt ellenőrizzük le, hogy mindent elraktunk-e, ami szükséges a vizsgához. Induljunk el időben, hogy ne késsünk!

Lazítsunk, lélegezzünk mélyeket.

A félelmet próbáljuk meg legyőzni, lazítsunk, lélegezzünk mélyeket! Csukjuk be a szemünket és képzeljük el, ahogy előttünk vannak a vizsgakérdések, és mi nyugodtan válaszolunk rájuk.

Amint kézhez vettük a tesztet, nézzük át.

Amint kézhez vettük a tesztet, nézzük át, hogy kapjunk egy képet, milyen nehézségűek a kérdések. Válaszoljuk meg először azokat, amelyek könnyűek. Ha egy többszörös választásnál bizonytalanok vagyunk, húzzuk át azokat a válaszokat, amelyeket biztosan kizárunk. A maradék válaszokat hasonlítsuk össze, hogy kiválaszthassuk azt, ami a lehetséges helyes.

Készítsünk jegyzetet.

Szóbeli vizsgán a tétel kihúzása után gondoljuk végig, mit tudunk az adott témáról, és készítsünk egy vázlatot! Ez alapján a vizsga kezdetekor össze tudjuk foglalni, miről szeretnénk beszélni. A vizsgáztató már ebből láthatja, mennyire vagyunk felkészültek.

Ha valamivel nem tudunk megbírkózni, akkor kérjünk segítséget.

Tudatosítsuk magunkban, hogy a vizsgadrukk normális jelenség. Azonban, ha ez már teljesítményünket hátrányosan befolyásolja, és úgy érezzük, hogy ezzel egyedül nem tudunk megbirkózni, kérjünk segítséget tanárunktól, barátoktól, családtagoktól.

A vizsga után pihenjünk.

A vizsga után kapcsoljunk ki, pihenjünk, és ne elemezzük, hogy mit csináltunk rosszul, ne emésszük magunkat azon, hogy milyen hibákat követtük el.

Weboldalunkon a következő publikációkra hivatkozunk:
* Schrader E. et al: Hypericum Treatment of mild-moderate depression in a Placebo-controlled study, Human Psychopharmacology 1998